Oceánide 7-2015
Índice / Contents (Español (España))
A Critical Overview of the Methodologies for the Study of Music Video (Español (España))
Revirtiendo y re/escribiendo el mito de Eva en Aurora Boreal de Åsa Larsson (Español (España))
Raising a Family: Sarah Harriet Burney and Maria Edgeworth on Education (Español (España))
Love in Paradise: Visions of the Canaries in a Corpus of Popular Romance Fiction Novels (Español (España))
Literatura y proceso identitario: Martín de Padrozelos y los inicios de la Literatura Gallega. Proyecto didáctico y perspectiva filológica (Español (España))
Periodization Development of Tabloid Press in Czech Countries (Español (España))
Myss Mystic 2.0. The Vampire Diaries’ Caroline Forbes and the American Dream: With and Without Fangs (Español (España))
¿Te acuerdas?: Prosthetic Memories of Traumatic Experience in Dulce Chacón’s La voz dormida (2002) (Español (España))
El didactismo textual en la transición de la Edad Media al Renacimiento: recursos carnavalescos en El libro del Buen Amor (Español (España))
Cartas de Navarro Tomás a Juan Ramón Jiménez y Juan Guerrero (1917-1950) (Español (España))
Cuarenta años de trova urbana. Acercamientos textuales al RAP (Español (España))

How to Cite

toni. (2015). Oceánide 7-2015. Oceánide, 1(7). Retrieved from https://www.oceanide.es/index.php/012020/article/view/12

Abstract

Oceánide’s aims and scope revolve around three main principles: interdisciplinary dialogue; the study of any cultural context and manifestation, including comparative approaches; and the visibility of the interdisciplinary continuum of knowledge that is already being referred to as “post-humanistic” in some quarters, which in turn involves a rapprochement between the Humanities and other disciplines with a more social orientation such as anthropology, sociology, media studies and semiotics, to name but a few.

Índice / Contents (Español (España))
A Critical Overview of the Methodologies for the Study of Music Video (Español (España))
Revirtiendo y re/escribiendo el mito de Eva en Aurora Boreal de Åsa Larsson (Español (España))
Raising a Family: Sarah Harriet Burney and Maria Edgeworth on Education (Español (España))
Love in Paradise: Visions of the Canaries in a Corpus of Popular Romance Fiction Novels (Español (España))
Literatura y proceso identitario: Martín de Padrozelos y los inicios de la Literatura Gallega. Proyecto didáctico y perspectiva filológica (Español (España))
Periodization Development of Tabloid Press in Czech Countries (Español (España))
Myss Mystic 2.0. The Vampire Diaries’ Caroline Forbes and the American Dream: With and Without Fangs (Español (España))
¿Te acuerdas?: Prosthetic Memories of Traumatic Experience in Dulce Chacón’s La voz dormida (2002) (Español (España))
El didactismo textual en la transición de la Edad Media al Renacimiento: recursos carnavalescos en El libro del Buen Amor (Español (España))
Cartas de Navarro Tomás a Juan Ramón Jiménez y Juan Guerrero (1917-1950) (Español (España))
Cuarenta años de trova urbana. Acercamientos textuales al RAP (Español (España))

Attribution - Non-commercial (CC BY-NC). Under this license the user can copy, distribute and publicly display the work and can create derivative works as long as these new creations acknowledge the authorship of the original work and are not used commercially.
Authors retain the copyright and full publishing rights without restrictions.